4 שעות לפני ראש השנה בכותל המערבי - ועד הרבנים : ועד הרבנים 4 שעות לפני ראש השנה בכותל המערבי - ועד הרבנים

4 שעות לפני ראש השנה בכותל המערבי

כ"ו אלול התשע"ט 26.09.2019

.

באחת השנים כאשר הגיע מרן פוסק הדור הגאון רבי יוסף שלום אלישיב זצוק"ל להשתתף במעמד התפילה 4 שעות לפני ראש השנה בכותל המערבי למען תורמי ועד הרבנים, אמר:

"כאן הוא המקום וכעת הוא הזמן להיכתב לחיים טובים"

 

את הרגעים הכי משמעותיים, 4 שעות בלבד לפני יום הדין – מקדישים גדולי הדור לתורמי ועד הרבנים. גדולי התורה מקדמים את ראש השנה בתפילה על תורמי ועד הרבנים בכותל המערבי. דווקא כך. דווקא כך!

תשע"ט סוגרת את השער. ופתאום נתלה פה לוח שנה חדש: ת-ש-פ. תש"פ! אנחנו מצטמררים. רק אתמול היינו בתשרי, איך חלף לו הזמן כה מהר, ומה עבר עלינו, ואיך השתנינו מאז!

גדולי הדור מתפללים על תש"פ שלנו. הכל נפיץ ועדין כל כך! עצם הקיום שלנו כאן שברירי להחריד. חייבים לזעוק אל השם יותר מאי פעם. לקרוע, לבטל את רוע הגזירה. מבקשים שלווה, בריאות הגוף ובריאות הנפש. מתחננים שאנחנו ובני ביתנו וכל עמך ישראל יכתבו לחיים טובים ולשלום. שלא נדע עוד צער.

אלו לא שעות קלות. הבית הומה תכונה, סיום בישולים לשני ימי חג, גיהוץ הקיטל וחולצות לבנות בכמות מספקת, מקלחות מקטן עד גדול, ניגוב אחרון – – – גם לגדולי הדור יש מה להספיק לפני החג, ובכל אופן הם מתפנים מכל עסקיהם, הגשמיים והרוחניים, ונוסעים לכותל המערבי בשבילך.

 

 

לשליחת שמות למעמד לשנה טובה >>>

.

בשבילם, ריבונו של עולם

יש לכך סיבה. עשרות אלפי נפשות שתולות עיניים אל ועד הרבנים – הן אלה שמוציאות את שרי התורה אל הכותל המערבי בשעות הדחופות והעמוסות של ערב חג.
אב חולה כליות, ממתין בתור להשתלה – הוא זה שדוחף את גדולי הדור להתפלל על התורמים.

עשרה יתומים מאם, שנתמכים בקביעות על ידי ועד הרבנים, משפחה אפופת חולי, הורים שקועים בצרות כלכליות, ילדים שמקבלים בזכות ועד הרבנים את הסנדוויץ' של הבוקר והמעיל החם בחורף – כל אלה, עשרות אלפי נפשות אלו – מאיצים בגדולי הדור להבטיח תפילות, להתאמץ בנסיעות, להוקיר טובה לנו, שמחיים את העניים שלהם.

הם יודעים כמה משפחות ניצלות מקריסה על ידי הועד. הם יודעים עד כמה העולם כולו עומד בזכות הצדקה העילאית הזו. הם יודעים כמה צרות נמנעות, כמה זכויות נזקפות וסנגוריות מושמעות בזכות ההתגייסות הקולקטיבית של עם ישראל למען מצוות הצדקה.

גדולי הדור מבקשים שנפרנס את העניים שלהם, והם בתמורה יעניקו לנו את שעותיהם המסולאות ביותר. ארבע שעות לפני ראש השנה, מעמד היסטורי שאין ולא יהיה כמותו. זוהי תפילה נטו של גדולי הדור היודעים על מה, כיצד ואיך להתפלל, המבטיחים לשפוך ליבם כדי שכל אחד ייוושע במהרה בישועה המיוחדת לה הוא נצרך.

לשליחת שמות למעמד לשנה טובה >>>

 

 

במרום נחפזים מלאכים, ובכותל המערבי ניגשים שרפי קודש באימה וסילודין לבקש על עמך ישראל.

פמלית שרי תורה נושאת עיניים אל השמים של סוף-סוף ע"ט, ומבקשת גזירות מתוקות לתש"פ הנכנסת – בשבילך. גדולי עולם מתחננים אליך, מזילים דמעות עבור תורמי ועד הרבנים.

כמה שננסה לתאר את הדרת הקודש במעמד ערב ראש השנה של ועד הרבנים, לא ניגע אף בקצה המציאות. פמליה של זקני הדור, עם מאות שנות עמל מעל הגמרא, עם רבבות הדפים ואלפי התלמידים שינקו מהם תורה. עם חריצי מחשבה והגות על מצחם והאור הזורח מעיניהם. הם עומדים מול השכינה והעולם דומם. מרימים ידיים אל על, אחד מתנדנד בתחנונים, השני עוצם עיניים בדבקות.

כמה היינו רוצים שגדול הדור רק יניח יד על ראשנו, ויגיד את המילים: "לשנה טובה תיכתב ותיחתם"!

והנה גדול הדור לא רק מניח ידו – הוא עולה אל מקום המקדש. הוא לא רק מברך במילים מדודות. הוא מתחנן, הוא בוכה, הוא צועק אל השמים בשבילנו!

ולא רק אחד מגדולי הדור, אלא עשרות צדיקים בכותל המערבי, ושאר גדולי הדור מביתם. דווקא הם, שנושאים את משא הדור על כתפיהם הרחבות, יבואו ויעלו את התפילה הנוראה לפני מלך המשפט.

הכוח עצום. כוח התורה, כוח הציבור התלוי על כתפם. כמו שרפי רום ניצבים דבוקים, פניהם מרוכזות לוהבות בתפילה אחרונה השתא. לפני השכינה, במקום השכינה, חבוקים בשכינה- –

 

לשליחת שמות למעמד לשנה טובה >>>