תיעוד נדיר: כבבת שמרם - ועד הרבנים : ועד הרבנים תיעוד נדיר: כבבת שמרם - ועד הרבנים

תיעוד נדיר: כבבת שמרם

כ' כסלו התשע"ו 02.12.2015

שני ענקי עולם מעניקים היום לתורמי ועד הרבנים נכס שאי אפשר לאמוד במיליוני שקלים. האוצר הזה יישמר במשפחה בקנאות, יועבר בדחילו ורחימו מאב לבן ומנכד לנין. הצאצאים שלכם יאחזו בפנים לוהבות את הברכות בכתבי היד הקדושים של מרן בעל ה'דרך אמונה' והאדמו"ר המקובל רבי דוד שליט"א, ויזהירו את ילדיהם אחריהם לשמור את הספר כבבת עינם.יותר ממה שתשמרו עליו הוא ישמור עליכם.
יותר מכל מה שחלמתם אי-פעם, הרבה יותר מהמשאלות הכי עזות והכי כוססות. היום הזה ישנה את המשפחה שלך, יברך את הבית שלך, יהפוך אותך למחזיק באחד מאוצרות הרוח של העם היהודי.

IMG_5153 IMG_5155 IMG_5157IMG_5158IMG_5159
כאן ציווה את הברכה

בגמרא מסופר על תנאים שריפאו חולים רק בנתינת יד. רבי חייא ששכב חולה והתייסר מאד. בא לבקרו רבי יוחנן ושאל אותו: חביבין עליך ייסורין? ענה רבי חייא- כבר איני יכול לסבול יותר. אני מוותר על הייסורים ועל היתרון שבהם. ואז הושיט רבי יוחנן את ידו לרבי חייא החולה – ובין רגע נרפא.

וכאן גדולי הדור לא רק נותנים את ידם לדקה אחת, כאן הם מעניקים לך ולדורות הבאים אחריך את ברכת קדשם. ברכה שתשמור עליך לנצח נצחים. בעוד מאה שנה יאחזו הנינים שלך את הספר המקודש ויספרו בהתרגשות: את הספר הזה קיבל סבא רבא שלי מרבי חיים קניבסקי לשמירה וישועה. כתב היד הזה נכתב על ידי רבי דוד אבוחצירא במיוחד עבור המשפחה שלנו!

תסקור את מכלול החיים שלך, הבית שאתה מתגורר בו, המאמצים שאתה משקיע בנושאים שעומדים ברומו של עולם. תסתכל על האוצרות שחיים כאן, ילדים יקרים שלך – אל תוך תוככי החיים שלך שולחים גדולי הדור אוצר של ברכות. אור שמציף את הבית ואת הנשמה, זכות שחופפת מעל כמו מטרית הגנה. שמירה צמודה ביום ובלילה, בעיתות סכנה ובזמני שמחה; נכס שילך עם הילדים לחיידר ולישיבות, ילווה אותם במשעולי החיים, יעבור לבאים אחריהם. לא יודעים מה ילד יום, לאן יגיעו ומה יעבור עליהם, אבל כשיש במשפחה שלך את ספר התהילים ממרן הגר"ח שליט"א, מהאדמו"ר רבי דוד שליט"א – אתה רגוע. יש לך ערבים לישועות.

מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי שליט"א וכ"ק האדמו"ר רבי דוד אבוחצירא שליט"א מעניקים לתורמי ועד הרבנים תשורה מתוך ליבם, מתוך תוככי עבודת השם הטהורה. שניהם ישבו וחשבו עליך, נטלו בידיהם את ספר התהילים וכתבו לך ברכה בפנים.

ברכה אישית מהם – אליך. אתה מקבל את אותו ספר התהילים שר' חיים שליט"א פתח בעמוד הראשון שלו, נטל את עטו – העט שכותב את חידושי התורה של גדול הדור- וחתם ברכתו בפנים – – – "תעמוד לכם לזכות ולישועה"- הקדשה אישית לך! לא צילום, לא ברכה כללית לכל ציבור התורמים. הוא רשם בעצמו על חמישה ספרי תהילים. שוב, ושוב. עוד ספר תהילים ועוד אחד. זו משימה שאורכת זמן! מסורבל לכתוב בתוך ספר, וגדול הדור התאמץ במיוחד – למענך!

רבי דוד אבוחצירא שליט"א, עם כח ברכותיו העצום, כתב לך – בכתב ידו, כמו שכותבים מכתב לידיד אהוב. מילים יקרות בחום ליבו הטהור: "תעמוד לכם, ולבניכם אחריכם, תמיד כל הימים אמן סלה". גם הוא לקח את חמשת ספרי התהילים, ורשם אחד אחרי השני הקדשות לתורמים. בכתב ידו, בפעולה שלו.

גדול הדור מרים את ידיו ומניח על ראשך בברכה שתשרה שכינה בביתך. כשגדולי הדור רוצים לתת לך, והשעה פתוחה לבקש, והשם אוהב את הצדקה שלך. איזו צינור של ישועה ושפע נשלח אליך, היישר מביתו של גדול הדור לתוך הבית שלך. איזה השקעה רווחית אתה מעניק עכשיו לילדיך ולצאצאיך עד עולם.

 

אל תוך בתיכם

ליל שבת ברחוב רשב"ם. בקושי ניתן לחלץ דרך בין ההמון. קהל דרוך עומד למטה, ברחבה למרגלות בית הכנסת 'לדרמן', בליל שפות נרגשות באוויר, ובין רגע- שקט של יראת כבוד. הנה הוא! הנה רבי חיים! אבות מרימים את ילדיהם על כתפיים, תראו, תראו, תספגו יראת שמים מזיו פניו של גדול הדור. אנשים מכל העולם מגיעים רק כדי לזכות להביט בבעל ה'דרך אמונה' עובר על הגשר, ולו כדי שיוכלו לספר לנכדיהם ש'אני ראיתי את הרב קניבסקי'!

ואנחנו – אנחנו התורמים האלמוניים של ועד הרבנים – זוכים לקבל ברכת קדשו בחתימת יד קדשו לקניין פרטי.

ספר התהילים הזה לא יעמוד סתם כך על מדף בארון הספרים. כשתקבל אותו הוא יעביר בנפשך צמרמורת של אש קודש. תמשש אותו בדחילו ורחימו, תשאף את הניחוח הטהור לתוך הריאות. זהו ספר התהילים שלקח גדול הדור בידו, התפנה מעיסוקיו שברומו של עולם, העניק לו ברכה באהבה גדולה – ושלח במיוחד אליך.

אתם תחפשו בשבילו מקום ראוי בוויטרינה, ובדחילו ורחימו תניחו אותו למשמרת. בזמן שתחושו צורך, כשהלב משתוקק מתגעגע, כשמשהו מציק ולהבדיל כששמחת הודיה מציפה אתכם עד הגרון – תשלפו ביראת קודש את הספר שקיבלם מגדול הדור ותקראו מתוכו פרקי תהילים. איזו עוצמה תתלווה לפסוקים שלכם! פרקי תהילים מילה במילה עם מרנן ורבנן, תפילה שבה טמונה הישועה… גדולי הדור שלחו את ספר התהילים כדי לברככם ולשומרכם!

וכמה אנחנו צריכים את הברכה הזו! שולחים את הילדים בבוקר והלב נלפת חרדה; מפחדים לצאת מהעיר, נרתעים מנסיעות שאינן הכרחיות. האדמה רועדת לנו מתחת לרגליים, אנחנו נמנעים מלקרוא עיתונים כי גם ככה מתקשים להירדם בלילות. אנחנו מוכרחים בבית שלנו את ברכת גדולי הדור. בזמן שסכנות גשמיות ורוחניות הן עניין של מה-בכך, ובהרף רגע עלולים להיחרב עולמות. חייבים שספר התהילים מועד הרבנים יכנס אלינו, שכח התורה והצדקה ישמרו אלינו. אנחנו נצמדים לזכות הזו חזק- חזק, עוגן בטוח בימים שהכל נטרף, כי בספר הזה ציווה גדול הדור את הברכה ואת הישועה.

 

ברכת השם

הם כותבים לך את הברכה מאותו שולחן של דמעות השוקטות בזכותך. בחדר ספון הספרים של גדול הדור נכנסים יהודים לבכות את מר ליבם. מכאובי נפש ומועקות קשות מוצאות להן פורקן על כתפיהם הרחבות של מנהיגי העדה, ואחר כך מועברות המצוקות לטיפולם הרחימאי של ועד הרבנים.

אלפי משפחות עניות נושאות עיניים אל התרומות שלכם. משפחות רגילות כמותבכם שמלופפות בצער, בעוני קשה, בחולאים רעים… אלפים מחכים לתרומה שתרימו עכשיו. בשבילכם זה כמה שקלים, בשבילם אלו כל החיים.

בשביל אותם עשרות אלפי עניים הקימו גדולי הדור את ועד הרבנים, וכדי שועד הרבנים ימשיך ויחזיק את עם ישראל – הם מוכנים לעשות כל מאמץ שבעולם.

את ספר התהילים יקבלו כולם. כל בית יהודי בארץ הקודש יזכה להתעטר ולהישמר בברכתם של גדולי הדור. ויהיו את המאושרים שיזכו לקודש הקודשים ממש, וביתם יהיה אכסניה לברכת הנצח של גדולי עולם.

תראה בעיני רוחך את הילדים והנכדים והנינים, הדורות הבאים שיעבירו את ספר התהילים הקדוש אב לבן-אב לבן. המשפחה שלכם מקבלת עכשיו קניין רוחני נצחי בל יסולא בפז; נכס אלמותי שלא נאמד במליוני שקלים. בעוד שלושים שנה תסתכל על הספר שקיבלת ממרן בעל ה'דרך אמונה', שכבר יצהיב קמעא אבל יהיה שמור בקנאות, ותודה להשם אלפי פעמים על הזכות שעלתה בידך. יהודים אלמונים ידפקו – סליחה, אפשר בבקשה לראות את הספר מרבי דוד? רק לנשק ולקרוא פרק אחד, בבקשה!

אילו היו הילדים שלך רואים אותך עכשיו- היו אומרים לך תודה. בתרומה אחת הבית מתעלה להיות משכן לשכינה. נתינת צדקה אחת פורצת לפניך את כל אולמות החסד והרחמים- גם הצלת נפשות, גם כח הצדקות, גם ברכת התורה ושרי התורה.

ישנם מעשים פשוטים שחורצים עתיד לדורות.

 

לקבלת התהלים הקדוש ולשליחת שמות לתפילת גדולי הדור הקליקו כאן