שידור חי - ועד הרבנים : ועד הרבנים שידור חי - ועד הרבנים

שידור חי

כ"ב אב התשע"ד 18.08.2014

זהו שער השמים

 

הקול שעלה מן הטלפון עורר רגשות עצומים מתוך הנפש. אנשים חייגו מספר סתמי, הקשיבו דקה או שתיים ונותרו פעורי פה. ההמייה, הניגון הנעים, המשתפך, שעלה מן האפרכסת – נגע במקומות הכי עמוקים של הלב היהודי.

ואז נרטבות העיניים בדמעות טהורות, והידיים, כמו מאליהן, פותחות את ספר התהילים באותו פרק בו אוחז השליח. מילה במילה יחד איתו, פסוק אחר פסוק. מתחברים היישר לשער השמים.

מול הכותל המערבי, השמים הנקיים מלמעלה והאבנים העתיקות, לובשות מילותיו של דוד מלך ישראל ממשות אחרת, מוחשית מגביהה. והשליח הקורא במתינות ובכובד ראש את המזמורים – מושך אותנו אחריו, הישר אל אווירת הקדושה האופפת את המקום. כל תו בתהילים ערב ומתוק. נישאים היישר אל רגעי ההתעלות של אלול. כאן חשים את ימי הרחמים! כאן מנצלים אותם, כאן עונים לדודי הפותח וקורא לי! 

והשמות? את זה אי אפשר היה לפרסם בקו עולם מלא, מטעמים מובנים, אבל אילו שמעתם… איך כל שם נהגה בשימת לב כאילו היה זה בן משפחה קרוב. בתום התפילה- הם מעידים שחשו קשר נפשי אל כל שם ושם. בעיני רוחם הצטיירו הרשימות וקיבלו ממשות אמיתית: אבות ואימהות, בחורי ישיבה ונערות סמינר, ילדים וילדות של חיידר ובית ספר, קטנטנים ותינוקות רכים… ציבור עצום, עם ישראל! מנער ועד זקן שנענו ותרמו את הצדקה ובעזרת ד' יחתמו לחיים.

ההצטרפות לתפילה הזו מרוממת. מי שדחה ושכח להצטרף לתפילה – מתקשר מייד, בדחיפות, ומבקש שיוסיפו אותו במהירות האפשרית לרשימת השמות על יד הכול המערבי. הרי זו תפילה זכה, נקייה, שעולה היישר אל כסא הכבוד בלי עיכובים!

 

לשמוע אל התפילה

 

לא לחינם עילאית כל כך התפילה הזו. ועד הרבנים בוחר בקפידה את השליחים שלנו. כולם אברכים שעוסקים בתורה ובעבודה, ומפנים שעות יקרות מסדר יומם העמוס למען התפילות על כלל ישראל. שומעים את הרצינות במילים, הקול שעולה מן השפופרת עדין וטהור, מלא להט יהודי. פה שרגיל תמיד להגות בדברי קדושה, תורה ותפילה…

כשנאלצים להיפרד מהנעימה הענוגה שמעבר לקו – עושים זאת בלית ברירה. בלב נשאר עונג רוחני שאין דומה לו. טהור, מרומם, ובגעגועים מצפים להזדמנות הבאה בה נתחבר אל השליח של כלל ישראל.

השליח שלנו ניצב בכותל המערבי וקורא בהשתפכות הנפש את מזמוריו של דוד המלך. אנחנו, מהבית, מהדרך, תוך כדי הדחת הכלים או המתנה בתחנת האוטובוס – מצטרפים אליו. בכל שעה ביממה פתוח הצינור שלנו ישר לרקיע. בחצות ליל ובצהרי היום, לפנות בוקר ובשעת ערב… תפילת שלוחי ועד הרבנים בכותל המערבי זמינה ארבעים יום רצופים, ארבעים ימי התעלות וקירבה לאבינו שבשמים.

והתפילה נשפכת. עולה – מתחננת – מתנגנת – עורגת. ועם ישראל מצטרף אליה, מבאר שבע ומעפולה, מחיפה ומבני ברק, מירושלים ומאלעד ומקרית ספר ורכסים… בירוחם ובביתר, באשדוד ובטבריה וצפת. הטלפונים משמיעים את תפילתו הטהורה של השליח, כמונה מעות, במתינות, והלבבות מתחברים זה עם זה ומתאחדים, מתייחדים בקירבת אלוקים. כולם באותו פרק ובאותו פסוק. באותה מילה. תפילת רבים שלא נשמעה כמותה מעולם.

כך נשמעת התפילה למעלה ולמטה, בשמים וארבע כנפות הארץ. והקדוש ברוך הוא מבין ומקשיב, מביט ומאזין אל קול תפילותינו, ורואה את צדקותינו, ומקבל תפילותינו ברצון- – –

 

אם ברצונכם שגם שמכם יוזכר במשך 40 יום ברציפות בכותל המערבי, הקליקו פה.