מתנות לאביונים - ועד הרבנים : ועד הרבנים מתנות לאביונים - ועד הרבנים

מתנות לאביונים – ועד הרבנים

ז' אדר התשע"ה 26.02.2015

 

 

מתנות לאביונים נותנים לועד הרבנים.

 

 

 

כבר שנים שכך הוא המנהג הפשוט של עם ישראל. כולנו יהודים יראים ומהדרים במצוות, וגם את מצוות מתנות לאביונים אנחנו מדקדקים לקיים לפי כל התנאים הנדרשים. הכתובת הכי בטוחה והכי טבעית לנתינת צדקה בהידור מושלם – היא ועד הרבנים.

 

בועד הרבנים ניתנות המתנות לאביונים במזומן. אלפי משפחות מקבלות את הכסף זקוקות לו כדי לקנות אוכל, ממש, עוף ודגים לסעודת פורים, ולכן מעביר ועד הרבנים את המתנות בכסף מזומן לשימוש מיידי.

 

בועד הרבנים מועברות המתנות לאביונים בפועל. כל הנתינות, מכל רחבי הארץ, מועברות במהלך לוגיסטי מורכב ומוקפד היישר לידיהם של האביונים. לא זיכוי, לא הפקדה או משהו רחוק שצריך לגשת בשבילו אל הבנק. האביונים מקבלים את המתנה הביתה, עד הדלת, על ידי שליחים נאמנים ובאופן הכי מכובד שיכול להיות.  

 

בועד הרבנים מועברות המתנות בו ביום. תרומות שמגיעות מבני הפרזים מחולקות לאביונים של בני הפרזים בי"ד אדר. תרומות שמגיעות מבני המוקפים מועברות לאביונים בשושן פורים. כך מקוימת המצווה ביום פורים עצמו כפי שדורשת ההלכה.

 

על כל המערך המורכב שמזכה כל שנה וכל השנה את עם ישראל לקיים מתנות לאביונים בשיא השלמות – חתומים גדולי הדור. הם, שאליהם מגיעים זעקות האביונים, שכל הצרות מתנקזות על שולחנם והצדקה של ועד הרבנים קרובה ויקרה לליבם מאד מאד, מעידים בחותמת אישית: "ועד הרבנים – מתנות לאביונים בתכלית ההידור."

 

לא צריך להתעמק הרבה כדי להגיע למסקנה המתבקשת. הצצה קטנה לתוך המארג המופלא של הצדקה הזו מספיקה כדי שלא נהיה מסוגלים לעבור את פורים בלי לתת מתנות לאביונים לועד הרבנים.

 

כל שנה גדולי הדור חוזרים ומדגישים, כל שנה אנחנו מהדרים, מקפידים ומדקדקים: מתנות לאביונים – נותנים לועד הרבנים. כך יוצאים ידי חובת היום.