כך מקימים קרן: מאחורי הקלעים של מחלקת ה'קרנות' בועד הרבנים - ועד הרבנים : ועד הרבנים כך מקימים קרן: מאחורי הקלעים של מחלקת ה'קרנות' בועד הרבנים - ועד הרבנים

כך מקימים קרן: מאחורי הקלעים של מחלקת ה'קרנות' בועד הרבנים

כ"ב כסלו התשפ"א 08.12.2020

מומחי תוכנה בינלאומיים שגויסו למטרה ייחודית שאין כמוה בכל העולם, היכן נותרו הגבאים לישון בצפת, להקים קרן זה לא להדפיס 'עלון' וללכת לישון…. וברוב המקרים זה בכלל לא להדפיס עלון… בואו וניכנס לעולם מופלא ועוצמתי שאתם חלק בלתי נפרד ממנו:

> למעלה מ-5,500 קרנות > מליוני ש"ח בחודש > כל שקל  – מתועד > שקיפות מלאה > מסירות נפש לכל קרן

פעילות מסביב לשעון

"הכל ממוחשב" – במערכת הכי מתקדמת ומאובטחת בעולם

"הצלת נפשות" – קרן למימון הטסה רפואית

נתבעים ונותנים

מידי חודש מועברים בשקט מיליוני שקלים לקרנות ועד הרבנים שהוקמו להציל את מקרי המצוקה השונים.

רק בחודש האחרון, הועברו לחשבונות הפרטיים של הקרנות למעלה מ-7,000,000 ₪!!!

וכל שקל, כל הוראת קבע שנחתמה, כל שטר שנתרם – הגיע במסירות נפש עצומה של גבאי ועד הרבנים. בעבודה סיזיפית מאומצת, נסיעות ארוכות, שעות של טלפונים…

העלונים שאנחנו רואים בתיבות הדואר הם קצה מזערי מעולם ענק של פעילות אינטנסיבית. לכתחילה, ועד הרבנים אינו ממהר לחלק עלונים. מעגל הפרסום הוא האחרון במעגלי גיוס כספי הקרנות.

כשהורה נפטר רח"ל או מגיע פניה לעזרה עבור משפחה, בודקים ראשית אלו כספים מגיעים למשפחה: מפעילים את 'כל ישראל ערבים' במידה וקיים, מממשים את זכויותיהם בביטוחים השונים ומול הרשויות.

לעיתים קרובות, המשפחה הנתונה בלאו הכי בזמן קשה, אינה מודעת ואינה מסוגלת למצות את זכויותיה. ניסיונם הרב של גבאי ועד הרבנים, העובדים במקצועיות ובהתנדבות מלאה, מניב הכנסה חודשית מבוססת למשפחה!

לאחר מכן, במידה ועדיין צריכים עזרה – פותחים קרן לגיוס תרומות, כשגם כאן עושים את כל המאמצים לעבוד בצינעה, ביעילות ובלי לבייש את המשפחה:

בתחילה, עורכים אסיפות התרמה במסגרת המשפחה המצומצמת, לאחר מכן פונים לקהילה המורחבת. לעיתים רבני הועד טסים לאסוף תרומות מנדיבי עם ישראל בגולה, לפעמים עורכים מגבית פנימית בעיר המגורים של הנפטר. חלוקת עלונים בתיבות היא לרוב האופציה האחרונה שמשתמשים בה.

הכל בהתאם לנסיבות, ולסיכויי ההצלחה בכל אחד מאפיקי הפעילות.

ועד הרבנים לא מחפש פרסומת, ולכן לא מפיצים עלונים לחינם, אלא רק כשישנה סבירות מוכחת שתצדיק את ההוצאה הרבה ואת חוסר הנעימות הכרוכים בכך.

במקום להוציא עלונים, נוסעים רבני הועד בעצמם לגייס כספים בחו"ל, ובעלות של כרטיס טיסה הלוך-חזור מתרימים עבור המשפחה מאות אלפי דולרים!

הלילה בצפת שקט וקפוא. גבאי ועד הרבנים מצטנפים בבית מדרש ציורי, מתכרבלים במעיליהם ועוצמים עיניים למנוחת לילה.

הם הגיעו לכאן למען אלמנה ויתומים. אברך יקר מקהילת הקודש צפת נפטר והותיר חובות גדולים. הקהילה מיוחדת ומאוגדת, אבל ענייה – כולם אברכי משי שתורתם אומנותם, בקושי מסתדרים עם החודש…

גבאי הועד המסורים ביקשו והתחננו, הסבירו ושכנעו… הם עבדו קשה עד שעה מאוחרת, הפסידו את האוטובוס האחרון חזור והחליטו להישאר ללון בבית המדרש, על מנת שיוכלו להמשיך מחר!

כל חברי הקהילה הוזמנו לאסיפה שתתקיים למחרת. הם ידעו שיבקשו כסף ותכננו לא לתת בכלל, או לתת מעט… אחרי שגבאי הועד לנו לילה שלם על ספסל – אי אפשר היה לסרב להם! מאות הוראות קבע נחתמו בסכומים עצומים, ועוד חמישה יתומים יזכו לגדול הכי רגיל שאפשר במצבם…

גבאי הועד רואים לנגד עיניהם את צרכיהם של האלמנה והיתומים לטווח ארוך. האסיפות מכוונות שנים קדימה, למנוע את דמעות היתומים לא רק בזמן האבל הראשוני, אלא גם אחר כך, כשיערכו בר-מצוות, כשיגיעו לפרקם…

הקמת קרן אינה מסתכמת בהפקת עלון ו"שלום עלי נפשי". הגבאים עובדים ימים ולילות, קילומטרים ארוכים, שעות על גבי שעות! כשיש קרן- הכל זז הצידה. הופכים את העולם למען אלמנה אלמונית מקצה בני ברק, עבור אב חולה בחדרה ומשפחה בצרה מאופקים.

מסירות הנפש של גבאי ועד הרבנים היא סמל ומופת למידת החסד של עם ישראל! ועד הרבנים עובד בכל הכוחות, ממצה את כל היכולות למען המשפחות במצוקה, לשם שמים ובלי כל תמורה!

לא לחינם סמכו גדולי הדור את ידיהם על גבאי הועד! בועד הרבנים יש ניסיון עצום של שנים, שבסיעתא דשמיא מביא הקלה וישועה אדירה למשפחות!

"כמו בנק" – הכל מנוהל ומסודר ובפיקוח צמוד של הרבנים

צדקה שמיימית

עם רופא גדול – הולך מלאך גדול, ועם גבאי גדול – הולך הקדוש ברוך הוא בכבודו ובעצמו!

רואים סיעתא דשמיא מדהימה בהתרמות של ועד הרבנים! הניסים שקורים בדרך, הדברים שמסתדרים מעל ומעבר לציפיות הם כמו חיבוק ענק ששולח אבא בשמים לילדיו הסובלים ולאלה שמסייעים להם.

רק לפני כמה חודשים נערכה מגבית עבור יתומיה של אשה יקרה שחלתה ונפטרה. נותרו חובות עצומים משנות המחלה, לאלמן וליתומים אין דירה משלהם והם היו זקוקים לצדקה אפילו בשביל הקנייה בסופר. משפחה ענייה-ענייה, וצדיקה מאד.

רבני הועד נשאו תפילה, הוציאו את פרויקט ההתרמה לאור וחיכו לטוב.

אבל הגיוס לא הצליח. עבר יום, עברו יומיים, בקושי נראו כמה יורו בודדים בקרן. והמשפחה – מוכרחה את הכסף!

"צריך לעשות משהו." אמרו במשרד הועד. "נבקש מהאלמן שיקרא פרקי תהילים להצלחת הקרן."

האלמן, תלמיד חכם עצום וצדיק, הסכים כמובן… הוא התפלל, ותוך שעות בודדות התקשרה אשה מגרמניה למשרדי הועד: "ראיתי את הסיפור והתרגשתי," סיפרה במבטא כבד. "אני רוצה לתרום 10,000 יורו. לאיפה להעביר את הכסף?"

תוך שעה הופקדו 10,000 יורו בקרן שהוקמה על שם היתומים! בהמשך הועברו תרומות נוספות על ידי יהודים טובים, והמשפחה האבלה תוכל בעזרת השם להתאושש ולהשתקם מהאסון.

שוב ושוב רואים בחוש כמה השם יתברך אוהב את הצדקה של ועד הרבנים. כמה גדולה השגחתו על ילדיו היתומים וכמה הוא פועל למענם!

"דיני נפשות" – אסיפות הרבנים על הקרנות

ניהול מדויק וחכם

כלפי חוץ נראה שהקרנות מצטמצמות לתקופת ההתרמה ותו לא. בפועל – ניהול הקרן נמשך על פני שנים ארוכות, ודורש אחריות עצומה, התמסרות וכובד ראש.

למעלה מ-6000 קרנות פעילות כיום בועד הרבנים, והם מנוהלות בדיוק ובקפדנות על כל שקל. זו אחריות עצומה! עצומה!

מחלקת קרנות בועד הרבנים מחזיקה במיליוני שקלים השייכים ליתומים ולמשפחות במצוקה, ויש לנהל אותם בחכמה וזהירות.

ליווי משפחה יתומה זו משימה מקיפה ויסודית! החל מחונכים, טיפולי שיניים, מוצרי חשמל שמתקלקלים, מחיה קבועה, תמיכה רגשית, בר מצוות, תפילין, שידוכים וחתונות.

ישנן משפחות עניות כל כך, שרבני הועד טיפלו בעצמם ברכישת חלקת הקבר ובהוצאות הלוויה לאב הנפטר. כלה יתומה שצריכה נדוניה – מבקשת סכום מתוך הקרן, יתום זקוק למשקפיים יקרים – מבקשים כסף מהקרן.

"זורקים אותי מהדירה!" מתקשרת אלמנה בוכייה למשרדי הועד. "לא הצלחתי לשלם דמי שכירות כבר שלושה חודשים…" הרב האחראי נכנס לעובי הקורה, בודק מה קורה, איך ניתן לעזור וכמובן מוציא סכום מיידי מהקרן כדי למנוע סבל מיותר מהאלמנה והיתומים.

יום-יום שעה-שעה. הטלפוניים מצלצלים, הודעות נשלחות והרבנים נענים, בודקים ומסדרים, קשובים ורגישים לכל צורך או בעיה. מהרגע בו הוקמה הקרן עד היום שאחרון היתומים יוצא אל חופתו, נמצאים רבני הועד שם בשבילם.

הקרנות פעילות לאורך שנים! כל שקל שנכנס – נרשם בקפידה, כל שקל שיוצא מתועד. תרמתם 5 שקל במעטפה המוצמדת לעלון- גם הוא נכתב.

הוראות קבע ממשיכות להיכנס הרבה אחרי האסון, ומתקתקות בסדר מופתי.

לכל קרן יש מספר, שהוא כעין מספר חשבון הבנק האישי. כל הכסף שנכנס שייך במאת האחוזים למשפחה!

תוכנה מיוחדת שנבנתה במיוחד על ידי מומחי תוכנה בינלאומיים, מתעדת ומפיקה דו"חות בלחיצת כפתור על כל הנעשה בקרן. ניתן לראות בשקיפות מלאה מתי נכנס ומתי יצא, ממי ולאן, צילומי המחאות שהופקדו בקרן, דו"ח כספים מזומנים…

הקרנות מנוהלות בדיוק מקסימלי!

באחד הביקורים של אחד מחשובי משרדי רואי החשבון בעולם, הם עמדו נדהמים למראה עיניהם: הסדר מופתי, הסכומים הענקיים שאף שקל לא נשמט מהם, ובעיקר המסירות האינסופית של רבני הועד!

הקרנות כוללות מיליוני שקלים, מאינסוף מקורות – החל מתרומות מחו"ל ועד המעטפה שהכנסת לקופה הצהובה – והכל-הכל מתועד ומתויק ומועבר במאה אחוזים למשפחות!

הקרנות מסודרות זו אחר זו, כל קרן משפחה שלמה, כל יתום – עולם ומלואו!

כל קרן – משפחה שלימה, עולם מלא!

"הבית נשרף" – קרן לשיקום בית שנשרף על כל תכולתו

בפעם הבאה כשאתם תורמים לקרן, בין אם התוודעתם אליה באסיפה קהילתית ובין אם קראתם בעלון – דעו לאן הכסף שלכם הולך. הצדקה שלכם מגיעה למקום הטוב ביותר ובדרך הטובה ביותר!

הוראת הקבע שחתמתם ילוו את היתומים במשך שנים ארוכות, ויאפשרו להם לחיות חיים נורמליים!

כסף לא מעניק אושר, נכון.

כסף הוא מהות הגשמיות, ואנחנו שואפים להתמקד בערכי-נצח.

אבל בהרבה-הרבה מקרים, כסף מציל חיים! מחסור בצרכים בסיסיים גורר השלכות זוועתיות, ועבור יתומים שסבלו הרבה ואיבדו אדם קרוב – זה עניין של חיים ומוות!

לא סתם התורה מזהירה כל כך על אלמנה ויתומים. אסור לנו לתת להם לסבול עוד! גם כך היתמות מורכבת, גם כך מוטל על כתפו של ההורה היחיד עול עצום, כשהוא בעצמו כאוב ומלא צער. אנחנו חייבים לעזור להם, לפחות בפן הכלכלי! עבורם זה קריטי!

כסף זה לא הכל בחיים, נכון.

אבל כסף של צדקה- הוא קודש קודשים.

לשותפות נצח >>>