התפילה הגדולה בעולם - חנוכה תשעה - ועד הרבנים : ועד הרבנים התפילה הגדולה בעולם - חנוכה תשעה - ועד הרבנים

התפילה הגדולה בעולם – חנוכה תשעה

כ"ב כסלו התשע"ה 14.12.2014

ניתן להעביר שמות לתפילה הגדולה בהיסטוריה

52 גדולי הדור שליט"א                  52 מקומות הקדושים

עד יום רביעי כ"ה כסלו 2.00 אחה"צ

כמו"כ בכל יום ניתן להעביר שמות לתפילת גדולי הדור בשעת הדלקת נר חנוכה

 

מישהו דוחף קצת, מבקש: סליחה, אני לא רואה. אתה יכול לזוז טיפונת ימינה? במרחק כמה רחובות משם נעמדים אנשים על קצות אצבעותיהם. מתאמצים להבחין בהיד המחזיקה את הנר. לשמוע את ברכת "שהחיינו" של גדול הדור. ילד קטן משתחל מהצד ומגיע קרוב-קרוב. הו, הוא רואה מצוין!

ותורמי ועד הרבנים כבר נמצאים שם, בחיקם ובליבם של גדולי הדור. יקרים וחביבים, אהובים באהבה ענקית שחשים פטרוני העם כלפי אלה הנושאים איתם את מצוקת העניים. בשבילם מוכנים גדולי הדור לטלטל את עשרות שנותם למעמדי תפילה ברחבי הארץ, לפנות זמנים יקרים בימים הכי לחוצים בשנה, להעתיר כל אימת שמוכנס שם לתפילה מועד הרבנים, סתם כך באמצע היום…

בימי החנוכה, ברגעים המרטיטים לאחר הדלקת הנרות, בשעה שניסים גלויים לישועה רוחנית וגשמית מרצדים בין השלהבות – גם אז יסוככו גדולי הדור על תורמי ועד הרבנים באהבה עצומה. תפילה אדירה במיוחד על הילדים שלנו תעלה מהפיות הקדושים ישירות לכסא הכבוד.

 

עוסקי תורתך

 

רגע ההדלקה מרטיט לבבות. גדול הדור מברך שלוש ברכות במתינות, והקהל מרעים "אמן" נרגש. ואז היד מתקרבת, רועדת קצת מחמת ההתעלות והגיל המופלג, ומדליקה נר ראשון של חנוכה. שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה. על הניסים, מעוז צור ו-תרומה לועד הרבנים.

ואחר כך – מתעכב גדול הדור עוד ליד החנוכייה. חשוך מסביב, רק האורות הקטנים של חנוכה מפזזים בקדושה, ואיתם עולה התפילה על התורמים. גדולי הדור מעתירים תפילה מיוחדת על ילדי תורמי ועד הרבנים.

ולא זאת בלבד. בנוסף לתפילות שלהם יצאו שלוחים תלמידי חכמים מופלגים לחמישים ושתיים מקומות קדושים ברחבי הארץ והעולם. הם יעוררו את הצדיקים שוכני עפר, ידפקו על דלתם: קומו, בואו לפני השם ותצעקו לפניו בשביל תשב"ר שלו! בשביל דור העתיד, המשך עם ישראל! חמישים ושתיים מליצי יושר יניעו את אמות הסיפים בשמיים, יפתחו סיעתא דשמיא בעבודת השם לילדים שלנו, ימנעו חיכוכים ותקלות, ימזערו את הניסיונות שלהם ויתנו לילדים שלנו כוח, הרבה כוח וחייל לאורייתא. 

אין דבר בעולם שהוא קריטי עבורנו כמו הילדים שלנו. גם גשמית, ועל אחת כמה וכמה הצלחתם הרוחנית. הם עומדים במרכז התפילות הרטובות, בראש המחשבות, סביבם נעים החיים וסדר היום. אנחנו משקיעים כל כך הרבה אנרגיה וכוחות למענם, וקורעים את השמים בתחינות לרוות מהם נחת.

איך לא נרוץ להיכנס כשגדולי הדור רוצים להעתיר על הילדים שלנו? חנוכה הוא זמן של 'חינוך', של העברת המסורה מדור לדור, של שמירה על כל היקר והקדוש לנו. בחנוכה, לצלילי וצללי הנרות הקטנים, מפעילים גדולי הדור את כל כוח תורתם וברכתם כדי שנקבל את משאת נפשנו: ילדים שעושים נחת רוח לבורא יתברך.

התמימות הטהורה של הילדים שלנו כל כך פגיעה, כל כך שברירית. ברגע אחד הרה אסון עלולה הטהרה הזו להיפגם. מכשיר קטן של מישהו ספסל לפני באוטובוס, תמונה אחת או משפט קטלני לאוזניים הקדושות שלהם. אנחנו שולחים ילדים למוסדות חינוך כל בוקר, לא יודעים את מי הם פוגשים בהלוך, מה הם רואים ושומעים בחזור. אנחנו עושים המון השתדלות למען החינוך שלהם, אבל התפילה היא האמצעי העיקרי לגדל יהודים כשרים. תפילה של גדולי הדור, תפילה שלהם דרך הצדקה של ועד הרבנים.

 

הילדים של גדולי הדור

 

יום אחרי יום יעלו הנרות ויוספו בחנוכייה. מאחד לשניים ושלושה. יום אחרי יום יעלו גדולי הדור תפילה אדירה, מוסיפה והולכת, למען ילדי התורמים. תפילה לתפילה תחבור, מירושלים ומבני ברק, מנהריה ורכסים, מבתי הוראה וישיבות. איתם יעלו חמישים ושתיים תפילות מקברי צדיקים ומקומות של השראת השכינה. תפילה היסטורית בת שמונה ימים מאירים תקיף אותנו באורה וזכותה. שנהיה אנחנו, וצאצאינו, וצאצאי צאצאינו, כולנו יודעי שמך ולומדי תורתך לשמה.

למרות שכבר שנים ארוכות זוכים תורמי ועד הרבנים להיות בקביעות בליבם ובפיהם של גדולי התורה – ההתרגשות לא קוהה לעולם. לחשוב על כך שגדולי הדור מתפנים מכל עיסוקיהם, משאירים את הגמרא פתוחה וממתינה, עוצרים את זרם האנשים המתדפקים על דלתם – ומפנים את כל כולם למען תורמי ועד הרבנים! בזמן הזה אנחנו נמצאים ביחידות עם הצדיק, עיניו הטובות מושרות אלינו, והוא מבקש מריבונו של עולם שירעיף עלינו טוב וחסד ורחמים.

שר התורה, מרן הגר"ח קניבסקי שליט"א, סיפר לגבאי הועד כי- "כל לילה, לפני קריאת שמע, אני מתפלל על תורמי ועד הרבנים." אלו היו מילותיו של שר התורה! יחד עם ה'שמע ישראל' שלו, באותה נשימה- נכנסים אנחנו, התורמים. כל יום, כל יום! אפשר לשמוע כזה משפט מפיו של רבי חיים שליט"א ולא לדמוע מהתרגשות?

גדולי הדור מקרבים את תורמי הועד ברגעים הכי נשגבים שלהם. משתפים אותם בתוך נר החנוכה, באותה נשימה עם "על הניסים" – מוזכרים גם השותפים בועד הרבנים והילדים שלנו זוכים לברכה ולתפילה שלא תסולא בפז.

מול עיננו ניטש קרב עקוב בין הטוב לרע. שניהם מידיו של יוצר אור ובורא חושך. גם לאופל יש כוח, וצריך מנגד כוח רב עוצמה להינצל ממנו. הטומאה קרובה היום יותר מתמיד, היצר הרע צבעוני ומפתה ולפעמים מחופש בחזות תמימה. חמש דקות עלולות להוריד לטמיון שנים של חינוך ועמל. ואנחנו, שמשתוקקים לגדל דור יראי השם, שמוסרים את הנפש בשביל החינוך והתורה – יכולים רק להיאחז חזק חזק בגדולי הדור, לשאת אליהם עיניים, לשתות דבריהם ולחסות בברכתם.

שרי התורה מתפללים על הילדים שלנו, שייכנס בהם חשק ואהבה בלימוד. שיהיה ליבם פתוח באהבת השם, שידבקו בחברים טובים וינצלו מחברה רעה, שירכשו מידות טובות והתנהגות עדינה. צדיקי הדור מתפללים ודמעות טהורות נוטפות אל תוך זקנם. שהילדים שלנו יעשו נחת רוח לריבונו של עולם.

 

עם ישראל מדליק ותורם

 

 

ימי החנוכה הם מהותם של הניסים הגלויים. כשקצו כל הסיכויים ונותר רק קומץ קטן של לוחמים מול צבא אדיר של יוון, כשטומאו כל השמנים והפך החתום שנמצא הכיל טיפות ספורות של שמן. המערכה אבודה מראש, לכאורה. ופתאום, היישר משמים, מתגלים ניסים ונפלאות. גיבורים נופלים ביד חלשים, רבים ביד מעטים, השמן בכד לא כלה במשך שמונה ימים… יד השם מוחשית מנווטת את המהלכים ומשדדת מערכות. נפלאות ונחמות, גבורות ותשועות.  

וככה, בדיוק ככה, יכול להתרחש בכל חנוכה. ניסים לא נעלמים, הם נמצאים וממתינים לשעת הכושר, לתפילה המיוחדת של גדולי הדור, לתרומה שלכם לועד הרבנים. כך הנס קיים כאן, במרחק נגיעה, ורק צריך לעורר אותו בזכויות וברחמי שמים.

גדולי הדור מסיימים את הדלקת הנרות בתרומה לועד הרבנים ובתפילה על התורמים, להצלחה בחינוך הילדים ולכל הישועות. בשעת השיא של הרחמים, בזמן התגלות של ניסים מעל לדרך הטבע.

גם אנחנו, לצד החנוכייה, מניחים מעטפה או קופה של ועד הרבנים. בשעת ההדלקה חופפת עלינו הצדקה המהודרת ביותר בעולם והתפילות הכי טהורות שיכול יהודי לייחל אליהן. בשעה הזו שיורדים שפע של ניסים ורחמים מן השמים – אנחנו מרימים תרומה לועד הרבנים כדי להיות ראויים לזכות.

מי לא זקוק לנס? בחינוך הילדים, בדרך החתחתים עד שזוכים לשבור צלחת, בבריאות שלנו ושל יקירנו. שילכו לשלום ויחזרו לשלום, גם עכשיו, כשבאו עלינו ימים טרופים וחרדים. שכולם יזכו לחבוק ילדים משלהם, ושיהיה שלום בית, ופרנסה בנחת. הם מבקשים בשביל הרוחניות וההמשכיות שלנו ועל כל מה שמסביב. כל רגע הוא נס מחודש, כל רגע חייב את הזכות שלו, להיות מוגן בצדקה של ועד הרבנים ובתפילת הצדיקים.

גדולי הדור מעניקים לנו את הזכייה הזו באהבה וחיבה עצומים. הם עומדים בראשות ועד הרבנים, אליהם מגיעות הצרות והאנחות, ולמען אלה שמשקיטים את הדמעות רוצים גדולי הדור לתת מעל ומעבר. כל מי ששותף בועד הרבנים זוכה לחסות בצילם של ענקי העולם.

מדור לדור מועבר לפיד אמונה. דולק באש אהבה, משולהב בקרבנותיהם של יהודים שמסרו נפשם על קידוש השם, שנאבקו על דתם ואמונתם והתעקשו במסירות מופלאה על קוצו של יוד. אנחנו מייחלים להעביר את הלפיד לדור הבא, לזכות שגם דרכנו ימשיך אור השם לגדול בעולם.

כדי לזכות – אנחנו מרימים צדקה לקופת ועד הרבנים של גדולי הדור. והם מתפללים על הילדים שלנו. שנזכה, אנחנו וצאצאינו, להיות טהורים, צדיקים, ועוסקי תורתך לשמה.

 

ניתן להעביר שמות לתפילה הגדולה בהיסטוריה

52 גדולי הדור שליט"א                  52 מקומות הקדושים

עד יום רביעי כ"ה כסלו 2.00 אחה"צ

כמו"כ בכל יום ניתן להעביר שמות לתפילת גדולי הדור בשעת הדלקת נר חנוכה