40 מעמדי תפילה - ועד הרבנים : ועד הרבנים 40 מעמדי תפילה - ועד הרבנים

40 מעמדי תפילה

כ"ב אב התשע"ד 18.08.2014

 

הפעם זכינו. הפעם השלוחים שמעלים את תפילתינו וצדקותינו הם רבני ועד הרבנים בעצמם, המכירים היטב את שני הצדדים של מטבע הצדקה. 

התורמים הם בני קהילתם, והנצרכים גם הם מתוך הקהילה. הרבנים חיים את המצוקות ורואים איך הצדקות שלנו רוקמות חיים חדשים ומצילות משפחות שלמות מפירוק טוטאלי. אלו השליחים שלנו – רב השכונה שלך, המו"צ בקהילה, המרא דאתרא… הם שמנווטים אותנו יום יום, הם שהצרות של כלל ישראל רובצות על כתפיהם – יבואו להתפלל מתוך הערכה עצומה ואינסופית אליך, תורם יקר.

 

רבני הועד

 

התפילה הזו היא מלפני לפנים מוקד ההתרחשות. אל רבני הערים מגיעים יהודים שבורים, אבות לילדים חולים, אלמנות גיבורות, בתים מפורקים… כל האסונות הכואבים מתנקזים אל הסלון או חדר הלימוד של רב ועד הרבנים, והם, ברחימאיות אבהית, מביאים צורי ומזור.

את אותן צדקות ואותם עולמות שנבנו הם לוקחים איתם לתפילה, לקרוע שערי שמים, להמליץ טוב, לכתוב שנה מתוקה ומבורכת לתורמי ועד הרבנים.

כל רב קהילה הקהילה שתחת חסותו מגוננת על ידי הועד, כי ועד הרבנים הוא בעצם הלב הפתוח של כלל ישראל.

תשתית יסודית מונחת כאן, המחזיקה מעליה את כל העולם היהודי בארץ ישראל. הרבנים משקיעים שעות ארוכות לסייע לנצרכים. הם מלווים את השלבים המורכבים, החל מהבירורים, האסיפות, הדיונים וההחלטות ועד למתן התמיכה בעצמה ולהעלאת האור בבתים. הם אלה שפוגשים אחר כך את אותו אברך בבית הכנסת, ומבחינים כי כתפיו הזדקפו מעט. הם חיים את הצרות, נושמים אותן, מלווים אותן, שמחים עם כל שינוי לטובה… הרבנים מגשימים את התרומה שלנו לכלל מעשה…!

 

פטרוני העם

 

 ארבעים ימי רחמים יעתירו רבני הקהילות בקברי צדיקים הסמוכים למקום מושבם. הם יושבים בסמיכות לאותם תנאים וצדיקי עולם שהגנו בחייהם ובפטירתם על הדור יבקשו מהם שיגנו ויסוככו גם עלינו.

תמיד היו צדיקי העיר אלה שאחראיים לבני קהילתם. בזמן הגמרא באו עניים לתבוע באוזני התנאים והאמוראים, ובזמן המשנה – דאגו התנאים להשקיט דמעות יתום וצעקת אלמנה וחולה. רבי אבדימי דמן חיפה היה פטרון עיר הכרמל, האר"י הקדוש הסיר קיטרוג מעירו צפת, ורבני ירושלים לדורותיה: האור החיים הקדוש, הרש"ש… כל אחד בזמנו הגן על תושבי עיר הקודש. רבני ועד הרבנים הם ממלאי אותו תפקיד כיום!

כן יהיה בעמוקה אצל רבי יונתן בן עוזיאל, וכן בעיר בבני ברק בבית החיים הקדוש והנורא, יתעוררו גדולי הדור האחרון בשעה שיבואו רבני בני ברק המופקדים על נצרכי העיר להעתיר על ציון החזון אי"ש והסטייפלער, מרן הרב ש"ך ואדמו"רי ויז'ניץ,

רוחם הגדולה חופפת על כל הדרים במחיצתם, ובודאי לאלה שמסייעים ומצילים. הם שומעים את המצוקות ופועלים טוב עבור תורמי ועד רבנים שעונים אותן, מביאים הקלה ואור ובונים עולמות –עולמות- דורי דורות של צאצאים שיקומו בעזרת השם מאותה משפחה שהצלתם.

 

כל הארץ ועד הרבנים

 

 ועד הרבנים מרעיש עולמות בשבילכם. מערך עצום של תפילות פועל סביבכם, מבלי שתרגישו בכלל. מבחינתכם – זו תהיה שגרה, והעיסוקים הקבועים ימלאו את סדר יומכם עד להתפקע. באמת – תסתובב כל הארץ בשבילכם. בשבילכם!

יום אחד יטפסו רבני בית שמש לקברו של דן בן יעקב, יום אחר יעלו רבני עפולה לבית השונמית הסמוך, להעתיק ולזעוק בשבילכם.

מצד שני יעלו להר המנוחות מקום מנוחת שרפי עליון של הדור האחרון: הרבי מבעלזא זיע"א, מרן רבי שלמה זלמן אויערבאך זצוק"ל, וצדיק שרף מדורות קודמים – מרן החיד"א, זכותו יגן עלינו. ויעתירו על ציון מייסד ועד הרבנים מרן הגרי"ש אלישיב זצוק"ל, ובתוך עיר הקודש, יפקדו את מקום מנוחת הגאון הרב עובדיה יוסף זצוק"ל שנסתלק זה לא מכבר, ויבקשו שישקיף לטובה על כל אותם שחומלים והולכים בדרכו.

כל שערי שמים נפתחים. הקב"ה ופמלייתו מקשיבים לצדקות שלנו, ופטרוני עם ישראל מכל הדורות מליצים טוב ומזכירים את זכותנו. החל בימי האבות הקדושים והמשך בשרשרת ישירה דרך הנביאים, תנאים, אמוראים, סבוראים ראשונים ואחרונים – עד לימינו אנו, לגדולי הדור שליט"א יחד עם מאתיים רבני ועד הרבנים מכל הארץ הממשיכים בתפקיד המופלא ומהווים אבות רחומים לכל מך ונדכה.

 

עם ישראל לדורות

 

ההיסטוריה היהודית העשירה עוד לא פגשה מערך תפילה משמעותי ומקיף כל כך. ארבעים הימים הכי קריטיים בשנה, אצל כל הצדיקים, על ידי רבני הקהילות בעצמם – – – מדובר במערך לוגיסטי מורכב ועמלני, אבל ועד הרבנים כרגיל לא נרתע משום מאמץ למען התורמים היקרים.

יש צורך לתאם בין הרבנים, לנהל לוח זמנים קפדני, לשלוח את רשימות התורמים לאינספור מוקדים מרחבי הארץ, בלי שיפלט אף לא שם אחד, חלילה. הרי אתם מקריבים מנדבת ליבכם כדי לזכות בתפילה הזו…

הצדקה היא המפתח הראשי לכל אוצרות תבל. עבור שום מצווה בתורה לא הובטח כל כך הרבה שכר כמו שנקשר למצוות הצדקה. בארבעים ימי הרחמים התפללו עלינו פטרוני הצדקה, רבני ועד הרבנים – שגרירי העניים כולם, השגרירים שלנו להיות פרנסי הצדקה בכל הארץ.

כל עם ישראל מתאחד בתפילה הזו יחד עם רבותינו. שוכני מעלה ודרי מטה, החיים והמתים שרוחם חיה ומפעמת לעולם… נער וזקן, אנשים נשים וטף. תינוקות של בית רבן שלנו… כולם כלולים שם, בתפילות המרטיטות של ועד הרבנים. לחיים ולשלום, לבשורות טובות ולשמועות טובות, ליראת שמים ויראת חטא, לחיים של אהבת תורה ועושר וכבוד, ועבודתו מתוך בריאות הגוף ושלוות הנפש…

 

שנת תשע"ה נרקמת מתוך התפילות הללו, יפה ומאירה ומתוקה. הבטיחו שגם שימכם יוזכר ע"י הרבנים, הקליקו פה והירשמו.