גם לקלסרים יש מה לומר... - ועד הרבנים : ועד הרבנים גם לקלסרים יש מה לומר... - ועד הרבנים

גם לקלסרים יש מה לומר…

כ"ב כסלו התשע"ה 14.12.2014

לתרומה עבור אלפי משפחות ועד הרבנים הקליקו פה

 

הצצה לקלסרי הבקשות ב"ועד הרבנים" – מגבית חנוכה תשע"ה

רצינו לתאר לכם קצת מה קורה עם הכסף שלכם. להיכן הולכות התרומות. פתחנו את הרשימות – גליונות ארוכים ארוכים של צרות, סיפורים מסמרי שיער, טרגדיות מצמררות, לא ידענו מהיכן להתחיל ואיפה לגמור. כל הצרות הללו אצל השכנים שלכם, מתרחשות מאחורי דלתות פלדלת איכותיות ויפות שלא מסגירות מאומה. אלו מקרים שאפילו עלון לא נכתב עבורם, ורק ועד הרבנים מעביר להם תמיכה כל חודש, כל חודש, כדי שימשיכו לצוף מעל המים ולשמור על כבודם מחוץ לפלדלת.  
בכל מקום שתעלו על דעתכם – ועד הרבנים נמצא שם. בלי רעש, בלי לצפות לכבוד ובלי השקעה ביח"צנות. לפעמים הגבאים בעצמם טסים לחו"ל בשביל קרן דחופה, לפעמים אפילו הנצרכים בעצמם לא יודעים מהיכן מגיעה התמיכה. בדיוק לשם כך הקימו גדולי ישראל את ארגון הצדקה האדיר ביותר בעולם: ועד הרבנים הולך בשקט מעיר לעיר, מבית לבית, היחיד שמכיר והיחיד שתומך במצוקות מכל ארץ ישראל, ומציל רבבות רבבות יהודים מצרות וחולאים מזעזעים.

 

ירושלים
מספר מקרה: 62174

אסור לדבר – מבינים הילדים ושותקים. לא מספרים לאף אחד שאבא שלהם, הנערץ והיקר, עצור מאחורי סורג ובריח. אמא בוכה שמישהו רע המציא עלילות שפלות על אבא. הגישו ערעור לבית המשפט העליון, נקבע דיון לעוד שנה – אבל עד אז?
הם לא שייכים לעזרת יתומים, ולא לארגון של משפחות חד הוריות. אין פרנסה בבית, ויש חובות עצומים לעורכי דין ואיומים של הוצאה לפועל, הילדים ממשיכים לצרוך אוכל ומים ושכר לימוד ותמיכה נפשית דחופה, ואמא זועקת הצילו תחת הנטל. וועד הרבנים נמצא שם איתה, כמו עם עוד אלפי משפחות ירושלמיות אחרות. מציל ומושיע, אוחז חזק ולא מניח ליפול.

ביתר עילית
מספר מקרה: 62576

"אלישבע?" הקול לוחש ואלישבע נבהלת. "מי זה? אילה?" "כן. תקשיבי, אני מדברת מטלפון מטבעות ועוד רגע נגמר לי הזמן. אמא נעלה עלי וצעקה שלא אחזור יותר. כל השכונה שמעה… ואבא… הוא… באלימות…" אילה נחנקת בבכי. "ברחתי בלי כלום עלי. מה אני יעשה?"
אלישבע חושבת רגע. "תבקשי כסף ממישהו וקחי פרטים להחזיר. ותעלי על אוטובוס ישר אלי. אני מחכה לך."
וכך עברה אילה לגור אצל אחותה. זוג צעיר עם מילויי מקום זמניים, שפתאום צריכים לטפל בנערה שבורה שאמה משוגעת ואביה אלים, לשלם לימודי סמינר ואוטוטו שידוכים. גם שם נמצא ועד הרבנים, יחד עם עוד מאות מקרים קשים מביתר עילית. מחיה ומשקם, מוציא לחוצים ממיצר.

בית שמש
מספר מקרה: 61876

כשלתינוק מלאו שלושה ימים, במקום להיות זוג הורים מאושרים היוצאים ממחלקת ילודים עם האוצר הכי גדול עלי חלד, מסתובב האב הטרי מתוח עד קצה גבול היכולת מאחורי דלתות חדר ניתוח. התינוק הופקד למשמרת אצל סבתו.
בשלושת הימים האחרונים הוא התרוצץ עד כלות הנשימה, מריץ טלפונים ומיילים לעסקני רפואה, מקושר עם ארגוני חסד וגמ"חים גדולים. כעת המנתחים פותחים את הראש ונוגעים בעדינות בגידול הממוקם צמוד למוח.
תיכף הברית, לפניהם עוד תקופת שיקום ארוכה וטיפולים מונעים, התשלום העצום למנתחים סוחט את האוויר בריאות, והאב הטרי מחשב להתמוטט עוד רגע. ועד הרבנים תומך בו בשקט, כמו בעוד מאות משפחות מבית שמש. בכבוד, באהבה יהודית…

 

לתרומה עבור אלפי משפחות ועד הרבנים הקליקו פה

מודיעין עילית
מספר מקרה: 62660

צעקות שלא מהעולם הזה יוצאות מתוך החדר. הילדים נצמתים, עוצרים נשימה ומייחלים שהסיוט ייגמר כבר. אחרי כמה דקות יוצא אבא, פניו חתומות ועיניו מלאות אימה.
הוא חולה – מסבירה אמא בימים שיש לה כוח. כואב לאבא בנפש. בזמנים אחרים היא רק עומדת במרפסת, מביטה אל השמים ובוכה בלי קול.
בעלה מטופל בתרופות ופגישות אצל פסיכיאטרים ומומחי נפש. הם יודעים עליות ומורדות, משלמים הון תועפות והכסף נשפך כמים. ועד הרבנים הוא זה שמסייע להם לצוף מעל המים, כמו למאות משפחות נוספות. בעזרת השם ובסיוע של כל עם ישראל – תעלינה גם המשפחות הללו על דרך המלך.

בני ברק
מספר מקרה: 64667

בחריקת בלמים אחת נמחקו כל הבעיות הקטנות של היומיום, קשיי הפרנסה הרגילים וההתמודדות של אנשים מן השורה. מאז נתונה כל הדעת רק לדבר אחד: ששמוליק יחיה, תציל אותו, אנא השם!
במשך שבועיים אשפוז בטיפול נמרץ הספיק הילד לעבור שלושה ניתוחים. תאונת דרכים קטלנית – נמרחה כותרת בעיתון, והאותיות השחורות לא הכילו אלפית מהטירוף שנפלו לתוכו: מתח בלתי נסבל, טיפולים מיוחדים, מומחים שגובים על חוות דעת אלפי שקלים… לילות ארוכים בלי שינה, בור ענק וסכומים שלא עברו בידיהם מעולם משולמים בעד החיים של שמוליק.
ועד ששמוליק ישתקם, ועד שיצליחו להשיב את החובות ולחזור לקשיים הרגילים – נמצא בתמונה כל הזמן ועד הרבנים, בדיוק כמו שהוא מקיים ומחייה עוד אלפי משפחות בני ברקיות סובלות.  

טבריה
מספר מקרה: 61371

הוא מכיר את ההרגשה הזו. יעקב אוחז בחזהו לפות אימה, חיוור הוא מסמן שיזמינו אמבולנס. התקף לב חמור – מאבחנים החובשים את מה שהוא ידע מייד. אמא מתיישבת באמבולנס לצידו ומרגישה את לחץ הדם שלה מטפס לשיאים קטסטרופליים. היא לוחשת בקול נואש משהו, אחד החובשים מצמיד לזרועה מד לחץ דם וכבר יש באמבולנס שני מטופלים.
ובבית ילדים, ביניהם חתן, לבבותיהם הולמים בקולניות. הם כבר התרגלו לעניות ודקדוקיה, אבל לראות את אבא בהתקף לב פעם שלישית ולדעת שמצבי מתח מביאים את אמא שלהם לפיקוח נפש מיידי – זה מעל ומעבר. ושם נכנסת התמיכה של ועד הרבנים. מעניקה עזרה ברגעים הכי קשים של המשפחה הזו ועוד עשרות משפחות עניות.    

 

לתרומה עבור אלפי משפחות ועד הרבנים הקליקו פה

חיפה
מספר מקרה: 63512

הלהבות עלו עד לשמים, ואיתם עלו הכוח והשמחה וכלו בעשן. מעט  הרכוש הצנוע והרהיטים שהושגו ביד שנייה, והסיוד שעמלו עליו בערב פסח האחרון במו ידיהם – הכל התכסה בפיח שחור וריח כבד של אש.
נשארה ברחוב משפחה ענייה מרודה, אבא שמנסה לעבוד פה ושם ולא יכול להתחייב למקום מסודר בגלל הטיפול באשתו החולנית.  ועכשיו צריך להתחיל הכל מהתחלה. לקנות ביגוד ומצעים ומכונת כביסה ותנור ולשקם בית שלם מאפס, בשעה שקנייה שבועית במכולת קורעת את הארנק. לבית הזה ולעוד עשרות בתים חיפאים נכנס ועד הרבנים כמו מלאך רחום משמים, מאיר ומדליק תקווה חדשה בלבבות.    

רחובות
מספר מקרה: 61506

"דחו את הבקשה?" אבא מגלגל את חוט העירוי סביב אצבעו בעצבנות גלויה. בצינורית השקופה מטפטף נוזל הכימותרפיה היישר לתוך הווריד, אבל כעת נעלמת המחלה מהמוח ובמקומה עומדים אלף שורות צפופות של שטרי חוב.
"דחו." עונה אמא במילה אחת. בראש של שניהם עומדות השנתיים האחרונות, שלושת הניתוחים שהוא עבר והחובות שנטלו בשבילם, הדוחק הבלתי אפשרי, המחלה שהתגלתה עכשיו והילדים ששותקים בעצב. הם קיוו שאיזשהו קצה נחמה יצטרף לבשורה הנוראה הזו: המילגה הצנועה שביטוח לאומי מעניק לחולי סרטן. אבל ביטוח לאומי לא אישר את הבקשה שלהם.
בבשורות הקשות, בסירובים, כשהכל מסביב סגור – מופיע ועד הרבנים בביתם ובעוד עשרות בתים ומביא נחמה.  

 

לתרומה עבור אלפי משפחות ועד הרבנים הקליקו פה

אשדוד
מספר מקרה: 63563

בקושי עברו חודשיים מאז רקדו בחתונה של הבת הבכורה, מנסים לשכוח מתלאות היומיום, עד שהיא חזרה הביתה, גרושה צעירה ושבורה. עלה עוד שידוך על הפרק, הבת נישאה בשנית עם המון חשש – וגם החבילה הזו התפרקה תוך תקופה קצרה.
תוך כדי כאבי הראש והלב והחובות סביב הגירושין של הבכורה, שכב הבן השני באונקולוגיה. ועד שהוא הבריא והשתקם, ועד שמצאו לו שידוך מתאים והתחייבו על סכום נכבד בשל הרקע הסבוך, רדפה אחריהם גזירת שמים וגם הבן הזה פירק את ביתו וחזר.
במאות בתים מפורקים מאשדוד מטפל ועד הרבנים. שלא יישברו עוד, שישתקמו ויצאו מאפילה לאורה.       

צפת
מספר מקרה: 62649

בחופה שלהם נצצו הכוכבים וריבונו של עולם היה המוזמן הראשי. בעל תשובה צדיק הקים את ביתו עם גיורת צדק, שני יהודים יקרים שאף אחד לא עומד מאחוריהם. בלי עזרה טכנית וכלכלית מההורים, בלי עבודה מסודרת לגיורת בודדה וזרה.
הם מסתדרים בדחקות איומה ומשתדלים לשמוח. מהנהנים בצייתנות כשהר'בה מבקש להצמיד לילד אברך, ומשיגים גמ"ח בשביל זה. הבנים עולים לישיבות, ושכר לימוד מצריך עוד גמ"חים. והעניות בבית זועקת לשמים, הטירוף סביב הכסף עולה על העצבים ומפר את השלווה.
כמו תמיד ועד הרבנים הוא הדרך של עם ישראל לעזור למי שאין לו. בתוכם המשפחה הזו ועשרות משפחות נוספות.

עמנואל
מספר מקרה: 63047

הילדות עוקבות בדאגה אחרי כדורי צמר הגפן שאמא תוקעת בפה. "את צריכה ללכת לרופא שיניים, אמא." הן מרגישות שבגלל שאבא עזב – הדאגה לאמא מוטלת עליהן.  
בלילות אמא מתהפכת בכאבים החותכים. היא מנסה לקרוא משהו כדי שהעפעפיים יעצמו מעייפות. השם, איך מצליחים אנשים אחרים לגשת לטיפולי שיניים בעלויות של עשרות אלפי שקלים?
היא יוצאת למכולת, מעורפלת מעייפות ועצבנית מניסיונות עקרים להירדם. המוכר מביט בה באישונים מצומצמים. "את צריכה לפרוע את החוב, גברת." כן, גם את החוב לחשמל ולמים ולארנונה, היא טובעת בהוצאות, לא יכולה לתת לבנות שלה כלום – ועכשיו אפילו לחם לא. עד שמגיע ועד הרבנים, מתקצב הוצאות רפואיות ומביא הקלה לעוד עשרות בתים.  

לתרומה עבור אלפי משפחות ועד הרבנים הקליקו פה

 

קרית אתא
מספר מקרה: 61207

יוסי נכנס לחדר השינה בשקט ופותח את מגירת השידה. בפנים מונחת חפיסה יקרה מפז, תרופה נדירה. הילד מוציא את הגלולות בדחילו ורחימו וסופר: נשארו עשרה כדורים. עוד חמישה ימי חסד, לאחריהם יתחיל הטירוף מחדש.
העצבים מתוחים עד קצה גבול היכולת, העניין הכי פעוט גורם לאבא ואמא להתפרץ. הילדים מסתובבים על בהונות הרגליים, לחוצים מה יהיה מחר. מביטים על השמים, אולי ינחתו מאי שם עשרות שטרות בהם יוכלו לקנות את התרופה שמחזיקה את אבא בחיים.
עד שאבא יהיה בריא – ועד הרבנים הוא הנס של המשפחה הזו, ושל עשרות משפחות נוספות המתמודדות עם עניות וחולאים.

רכסים
מספר מקרה: 61990

ביום אחד שקדמו לו הרבה לבטים, שיקול דעת מעמיק והתייעצויות – החליטו בני הזוג למכור את הדירה כדי לכסות את החובות. הם עברו עם ילדיהם לדירה קטנה יותר שדמי השכירות בה נמוכים.
את הולדתו של רפאל לא יכלו לצפות מראש. רפאל נולד זמן קצר לאחר מכן, תינוק פגוע במחלה נדירה. רפאל זקוק לטיפולים בעלויות אסטרונומיות, טיסות לחו"ל, מנתחים פרטיים… בור בלי תחתית בולע מזומנים בקצב.
"עכשיו היינו צריכים דירה למכור." בוכה אמא ודמעותיה מטפטפות על הגוף הקטן, החולני, של רפאל. הלוואי שיוכלו לטפל בו, הלוואי שיחיו אותו, שהניתוחים יצליחו. יחד איתם מתגייס ועד הרבנים להציל תינוק יהודי ועוד עשרות משפחות יהודיות.    

תל אביב-יפו
מספר מקרה: 60906

הגשם יצר חור גדול בפינה הימנית של ה'בית', וטפטוף תמידי נקווה לשלולית. הקטנים מתכסים עד מעל ראשם בשמיכות העבות שמישהו תרם פעם ומשתעלים בקול.
ככה נראים החיים שלהם. בקראוון עלוב, בתת תנאים מחריד. בלי מיזוג בקיץ וחימום בחורף, כשההכנסה הזעומה בקושי מספיקה לתשלום שכירות ה'דירה'. הם מצטמצמים בקיצוניות, ועדיין – צריך לאכול משהו, והחובות שלוקחים רק בשביל לחם וחלב תופחים לסכומים נכבדים.
הילדים הולכים לגן ובתיק סנדוויץ' שהושג בקושי, מביטים בשקיקה על גביע לבן שאוחז חבר מבית רגיל. רק ועד הרבנים, אלו שנמצאים עמוק בכל בית יהודי סובל, נותן לבית הזה ולמאות בתים אחרים סיכוי לעתיד נורמלי יותר.    

לתרומה עבור אלפי משפחות ועד הרבנים הקליקו פה

 

תפרח
מספר מקרה: 60943

הם אמורים לשמוח, לפחות כלפי חוץ. בניך שתילי זיתים, חמישה עשר ילדים בלי עין הרע, כולם טובים ומחונכים ועושים להם נחת. עכשיו הילדים נישאים בקצב, חוגגים חתונה  ושתיים בשנה, ואבא ואמא במקום לצהול ולרקוד מאושר שוקעים בפנים מאפירות.
מחתונה לחתונה הלב של אבא חורק. ותוך כדי יש טיפולי שיניים יקרים לאחד הילדים, הוצאות פה ושם. הם קורסים תחת הנטל. אם לא יגישו עזרה מהר, הכי מהר שאפשר – לא יהיה מי שילווה לחופה את הילדים הבאים.
ועד הרבנים הוא זה שמגיש את העזרה הזו. כל מצוקות ארץ ישראל, ובתוכם עשרות משפחות מתפרח מקבלות מענה על ידי כלל ישראל.  

ערד
מספר מקרה: 62554

נתי קרע קריעה בחולצת החתנים  ובתוכו התערבבו אלף רגשות מכבידים. כבר בשבעה אסף הבן הבכור את אחיו והודיע שהם  חייבים מעכשיו לתמוך באמא. "ובוודאי שהיא לא אמורה לשלם משכנתא לאף אחד מאיתנו."
נתי חוזר אחרי השבעה לביתו הצעיר. הוא מקבל מילגת כולל קטנטונת, אשתו עובדת בשכר מינימום כמה שעות בשבוע. המשכנתא גבוהה משתי המשכורות גם יחד. לאן הוא פונה? איך מתחילים כל חודש עם חובות מצטברים שאין סיכוי לפרוע, בידיעה שעם השנים – ההוצאות רק יגדלו?
כשהוא נישא – עדיין לא היה יתום, אבל מצבו כשל כל חתן יתום אחר. גם בו תומך ועד הרבנים באהבה וחמלה, כמו בעוד עשרות משפחות נוספות.

 

לתרומה עבור אלפי משפחות ועד הרבנים הקליקו פה