יאראוויטש - ועד הרבנים : ועד הרבנים יאראוויטש - ועד הרבנים

יאראוויטש


10-orphans-yurvitz-vaad-harabanim_s_02

 

מנין תינוקות

נשארו פה עשרה ילדים קטנים, תינוקות ממש. מגיל שלוש עשרה ועד שנה וחצי. ילדים ששלוש וחצי שנים נזרקים מבית לבית, מפחדים לאמונה, מבולבלים, מבוהלים. עשרה ילדים שצריך לאסוף אותם ואת חפציהם המפוזרים אצל דודים תיק פה-מעיל שם. עשרה ילדים שרוצים לחזור הביתה, אבל הבית שלהם שבור ואין בו אבא.

.

מה צריך כדי לגדל עשרה ילדים בלי אבא? כמה אנרגיות, כמה ריצות, כמה כסף, כמה כוחות נפש…! עשרה יתומים נשענים על אמא- מהיכן תשאב את הכח? בעלה היה המשענת, הכח. התורה שלו שהיא התמסרה אליה בכל מאודה, החיוניות והחיוך שלו בבית. מאז שהפסיק לכתוב סת"ם אין מקור פרנסה, החובות משנות המחלה עצומים. היא אשה צעירה, ועשרה ילדים על שכמה… מה אנחנו יכולים לעשות בשבילם?

.

 

אנחנו לא יכולים – אנחנו חייבים! חייבים להושיט יד וכתף, לתמוך, לתת, לחבוש את הכאב. אנחנו חייבים, כי מי אם לא אנחנו? אנחנו חייבים – עכשיו !לראות עשרה תינוקות שאבא דעך להם מול העיניים עד שנותרו כאן לבד, ולהקים קרן יציבה ומשמעותית לגידולם.

.

 

10-orphans-yurvitz-vaad-harabanim_P_01

היתומים באמירת הקדיש

10-orphans-yurvitz-vaad-harabanim_P_02

היתומים ליד מיטת אביהם

10-orphans-yurvitz-vaad-harabanim_P_03

בעת ה"קריעה"

10-orphans-yurvitz-vaad-harabanim_P_04

האבא ז"ל וחלק מהיתומים כמה ימים לפני הפטירה

עוד הרבה שנים יעברו עד שהתינוק היתום ייכנס לחופה, ומה שיעבור עליהם עד אז, מנת הכאב והאושר, אגמי הדמעות ועוצמת ההתמודדות – הרבה הרבה מאלה תלויים בנו. הם ל ידעו מי תרם, וגם אנחנו נשכח את הצדקה שנתנו אי-שם באדר של תשע"ז – אבל הצדקה הזו תמשיך ותשפיע, וריבונו של עולם יחקוק אותה בחותם של זהב.

.

אז אנא, אנא, ניתן את שלנו, נרים פה צדקה. זה קריטי, זו השפעה לשנים ארוכות. עשרה יתומים זקוקים נואשות ללב שלנו. אנא…

.

בכל תרומה יש לציין עבור קרן מס' 4238 10 יתומי משפחת יאראוויטש