קרן 10 יתומי משפחת גשטטנר - ועד הרבנים : ועד הרבנים קרן 10 יתומי משפחת גשטטנר - ועד הרבנים

קרן 10 יתומי משפחת גשטטנר

keren_geshtetner_

אבא מניח את ידיו על ראש החתן, מברך אותו בהתרגשות גדולה.

הוא מברך גם את בתו הכלה, ואת שאר ילדיו לפי הסדר עד הקטן בן השנתיים.

הוא מתפלל מנחה של ערב יום כיפור. כמו כל עם ישראל –מתוודה וידוי קצר ווידוי ארוך בלב מורתח. מיטהר ומתחטא לפני קונו. בבית מבקשים ממנו הילדים מחילה. ערב יום כיפור, אבא, סליחה שלא תמיד כיבדתי אותך כראוי. סליחה שלפעמים לא שמעתי בקולך. ואבא מוחל לכולם.

וכך, כשהחשבונות כולם סגורים, מתוך טהרה וקדושה ומחילת עוונות, עטוף בקיטל וטלית, תוך כדי צום ובעיצומה של 'תפילה זכה'- נפרד רבי אהרון דב גשטטנר ז"ל מהעולם הזה.

רבי אהרון דב נפטר, ורק עכשיו, לתדהמת כולם, מתגלות כמה תעצומות נפש נדירות עמדו מאחורי הבית היקר הזה. פתאום מגלים כמה מחסור היה בבית, ואיך התגברו על הדלות בדרכים יצירתיות העיקר שלא להתלונן ולא לבקש עזרה. מעולם לא קנו ירקות! חלוקה של הרגע האחרון לפני שבת סיפקה את הנדרש. את הבית מכרו לפני שנים בשביל לכסות את החובות, ומאז הם גרים בשכירות. הצמצום הוא מעל ומעבר לנסבל, ובכל אופן, מעולם לא שמעו מרבי אהרון דב מילת תלונה! להיפך- הוא היה זה ששמע את הצרות של האחרים… אנשים רבים באו להתייעץ איתו ולקבל עידוד למצוקות הפרטיות שלהם. בעדינותו המיוחדת ותבונתו הרבה עזר להרבה ממכריו בעצה טובה. מדהים לחשוב כמה זמן פנוי מצא לצרות של אחרים בזמן שהוא לחוץ מצרותיו הפרטיות. על הילדים לא ראו כלום. הם תמיד שידרו שמחה ורוגע, עדינותו של אביהם טבועה באופיים. רק עכשיו מגלים כמה עמוק הבור. רק עכשיו אחרי לכתו של אבא המחסור נעשה מוחשי ובלתי נסבל כמו שהוא באמת. מחריד לחשוב מה ממתין לאלמנה היקרה הזו. מתוך דחקות, לבד בעניות ולחץ כלכלי. לבד לגדל. לבד לחנך. לבד לכלכל. לבד לחתן. לבד להקשיב. לבד לתמוך. לבד לתת ולהעניק מתוך הלב השבור והנשמה השסועה. לבד לנחם עשרה יתומים שחוו קריעות וטלטלות איומות במהירות מחרידה.

לא נוכל – ואף אחד לא יוכל – למלא את מקומו של ר' אהרן דב, אבל לאפשר להם תמיכה נפשית, אוזן קשבת וליווי חם – את זאת נוכל לעשות – בכספנו. כסף הוא שולי אבל הוא כל כך הרבה. זה המעט שאנחנו חייבים לתת לאלמנה ויתומים.

 

אנחנו חייבים כעת לאמץ אותם ולתמוך בהם בשעה קשה זו…

זכרו לציין בתרומתכם את מספר הקרן 4064

 

Tips to Find the Best Nursing Paper Writing Service

While searching for the best nursing paper writing service, you might be wondering which to choose. Since high-quality products and services won't be cheap. So why would you be willing to pay more to get high-quality nursing papers? It is not necessary to pay more to get the highest outcomes. A good nursing writing service topics for nursing research paper will still be inexpensive to your needs. Below are some tips to choose the right nursing writing service.