הצצה למקרה בועד הרבנים - ועד הרבנים : ועד הרבנים הצצה למקרה בועד הרבנים - ועד הרבנים

הצצה למקרה בועד הרבנים

צרות היו ויהיו תמיד, עד ביאת גואל צדק. משפחות שטובעות בתוך מחלות וטרגדיות מסמרות שיער, ראשי משפחה מסתתרים מנושים, ילדים נשארים זרוקים כמו חתולי אשפתות. מידי הרבה יהודים נצרבים באש הגיהינום של האסונות הללו, וועד הרבנים – הוא זה שמחולל עבורם ניסים ומניס את הזוועה.

משפחת ק' מהצפוןכמעט נדחפה לתהום. אמא למשפחה עדינה של שלושה ילדים, שנאבקת כלכלית וסחופת חובות- חלתה במחלה קשה. היא אושפזה לתקופה ממושכת, ואבא התפרק מול ההוצאות והחובות שתפחו בהתאם, אשתו הסובלת וזקוקה לו, והילדים שגם הם מחכים לו.

אבא פשוט נעלם. נושים דפקו על הדלת, התקשרו ללא הרף, ואבא ברח למקום לא ידוע. לא מרים טלפונים לאף אחד, גם לא לילדים שלו, לא דואג להם לאוכל או לבגדים נקיים. אמא שוכבת כמה חודשים בבית חולים, ובבית שלושה ילדים – לבד.

את רובי, הבן הבכור, פגש הגבאי של ועד הרבנים בקבר רבי מאיר בעל הנס.

 

"סליחה?"שאל אותו יהודה, הגבאי. היה ברור לו שהנער לפניו זקוק לעזרה.

 

הנער הרים את הראש. ממצמץ. "מה?" "אתה גר כאן, בטבריה?" "לא."

 

"ואיך אתה חוזר?" שואל יהודה. הנער מושך בכתפיו ומזדקף. "לא יודע אם אני חוזר היום."

 

יהודה מתיישב לידו. "מה זאת אומרת?"

 

"נו… עזוב. אין לי מה לעשות בבית. ובישיבה גם כן אין לי חשק מי יודע מה להיות."

 

"ואבא? ואמא?"

 

רובי מספר. אמא בבית חולים, אבא נעלם. יהודה מצטמרר. הוא פעיל של ועד הרבנים כבר הרבה שנים, פגש הרבה מקרים מזעזעים, אבל הרגש לא קהה. כל מצוקה מחרידה אותו מחדש.

 

"בטח לא אכלת היום ארוחה נורמלית…" הוא יוצא לרכבו, והנער קם והולך אחריו. "בוא נראה מה יש לי באוטותכננת לישון כאן?"

 

"אהה."

 

"אז אתה בא אלי." פוסק יהודה.

 

למחרת הם מגיעים יחד לבית של רובי. בית מוזנח כמו שיכול להיות רק בית של אמא שמאושפזת כמה חודשים. 

יהודה מזמין עוזרת שתנקה ותסדר. דבר שני הוא דואג שתהיה ארוחה מבושלת לצהריים. מאוחר יותר הוא מצליח לאתר את האבא. אדם מפוחד, מבוהל, שמרוב לחץ פשוט ברח משלל הבעיות. "אני רוצה לעזור." אומר יהודה בפשטות.

המשפחה הזו עמדה בקצה, מועדת להתרסקות. אילולא תפס אותה ועד הרבנים בשנייה הקריטית – אבא היה בורח לחו"ל, רובי היה חס ושלום הופך לנער רחוב, ומי יודע מה היה קורה עם האחים, איזו התמוטטות היתה נופלת על הבית ועל אמא. ועד הרבנים תפס את משפחת ע' ושיקם אותו מהיסוד עד הטפחות, וכמו עשרות אלפי בתים יהודים – ניצל גם הבית הזה מחורבן בזכות ועד הרבנים.

יהודה נפגש עם האבא לשיחה ארוכה ארוכה. יחד הם יושבים על רשימת החובות, מגיעים להסכמים עם הנושים ובונים תוכנית כלכלית מסודרת יחד עם פריסת חובות הגיונית.

המשפחה הזו נכנסת למעגל הניסים של ועד הרבנים. ממשיכים ללוות אותה ברוך וחמלה, להעביר תמיכה כלכלית עד שיתבססו, וכמו עוד מאות אלפי משפחות גם כאןועד הרבנים מחולל ניסים במאות אלפי משפחות מפורים לפורים. מוציא מחובות, מחזיר את סדר החיים לשפיות. משקם ביסודיות ומקצועיות יחד עם הרבה רגש חם ואוהב.

הלאה, יקרו עוד ניסים. בזכותכם התרומה שלכם ובזכות הסיעתא דשמיא הגלויה שמלווה את צעדי ועד הרבנים. אתם נותנים את האמצעים הגשמיים, הגבאים המסורים משקיעים את המחשבה, הלב, הזמן והביצוע הטכני, ומשמים שולחים ניסים ונפלאות, ישועות ונחמות.   

 

 

 

כל שנה גדולי הדור חוזרים ומדגישים, כל שנה אנחנו מהדרים, מקפידים ומדקדקים: מתנות לאביונים – נותנים לועד הרבנים. כך יוצאים ידי חובת היום.